jäähyväiset koululle

29 Elo

20120829-212129.jpg
20120829-212137.jpg

Siitä on nyt kolme kuukautta, kun koulut loppui. Loppui ihan tosissaan, ei pelkästään kesän ajaksi. Jotenkin mä alan vasta pikkuhiljaa sisäistää sitä, välivuotta, eikä se tunnu kauhean hyvälle. Mulla on vaan joku omituinen kaipuu kouluun, tykkään koulusta, koulu on paras. Ja koulutkin yleensä tykkää musta, oon hyvä koulussa. Samaa ei voi sanoa välivuosista.

Mulla oli kerran jo välivuosi, lopetettuani vaatetusalan kesken, kun yksikään lukio ei huolinut mua. Aluksi se oli ihan kivaa, leivoin paljon. Leivoin ja siivosin. Silloin asuin vielä äitin luona, joten päivittäinen leipominen ei ollut mikään ongelma rahanmenon kannalta. Jossain vaiheessa seinä tuli kuitenkin vastaan, kukaan ei jaksa syödä kokonaista piirakkaa viikon jokaisena päivänä ja koska muffinssitkin tulivat kaikilla joo korvista, täytyi äidin vähän toppuutella. Niin loppui leipominen ja siivoaminen yksissään ei riittänyt täyttämään mun päiviä ja pitämään päätä kasassa. Olin täysin varma, etten ikinä pääse mihinkään opiskelemaan eikä musta koskaan tule yhtään mitään, joten keskityin makaamaan vessan lattialla. Kyllä, mulla on taipumusta dramatiikkaan.

En oikeastaan tiedä miksi kirjoitan tästä, ehkä vakuuttaakseni itselleni, että asiat järjestyvät vaikka tuntuisikin kurjalta. Koska pääsinhän mä viimeksikin kouluun, jossa oli pääsykokeet, niin miksen vielä joskus jatkossakin. Olkoon tämä siis enemmänkin näkemisiin, kuin hyvästit koululle. Mutta sitä ennen olisi tarkoitus löytää töitä ja mieluiten pian. Voisin mä vähän leipoakin, mutta tällä kertaa enemmänkin siksi, että saan suun makiaksi, kuin tekemisen puutteesta.

ps. Lady Gaga käveli tänään mua ja Alisaa vastaan keskustassa. Oltiin ihan äimänkäkenä, enkä tajunnut kaivaa puhelinta esille, mutta siinä se köpötteli parin metrin päästä meistä McQueenin popoissa, ilman housuja ja koira sylissä, Terry Richardsonin filmatessa. Erijännää!

7 vastausta to “jäähyväiset koululle”

  1. Jutta elokuu 30, 2012 klo 10:52 am #

    eikää !! ihana tuo sun ja timon kuva :’) oon oikeesti kyynel silmässä täällä.

  2. Janita elokuu 30, 2012 klo 10:57 am #

    hihhii löysin eilen ipadilta kun selailin kaikkia kuvia, olin unohtanu, että tommonen ees otettiin :—))

  3. Marjukka elokuu 30, 2012 klo 6:53 pm #

    Mistä koulusta sä tossa valmistuit ja mihin kouluun haaveilet pääsystä? Sulla on kiva tyyli kirjottaa. Tykkään.

  4. Memde elokuu 31, 2012 klo 9:07 pm #

    möööö mulla on kans kauhee ikävä koulua! en välttämättä haluais mihinkään uuteen kouluun, vaan meidän luokan kanssa leikkimään mäkeillä ja kuvaamaan ja jajaja kaikkee!

  5. Janita syyskuu 1, 2012 klo 4:13 pm #

    Marjukka: Valmistuin media-assariksi, Jyväskylän amiksesta siis. Keväällä hain Metropoliaan opiskelemaan graafista suunnittelua, ensi vuonna varmaan uudestaan. Mielessä pyörii pari muutakin koulu, mutten tahdo jinxata tätä hommaa puhumalla niistä :D Kiitos!

    Memde: Mennään sinne takaisin, ihan vaan pariks päiväks jooko! :D iski jo aijemmin kesällä haikeus, kun niekka soitti mulle

  6. Katri syyskuu 3, 2012 klo 9:06 pm #

    Ei se ole kivaa tajuta myöskään, että koulua on mennyt vasta kaksi viikkoa, tän pitäisi olla se ”mun ala”, jossa oon hyvä ja josta saa töitä, kun ei oo motivaatiota opiskeluun yhtään, ja alakin tuntuu väärältä. Ehkä mäkin päädyn ton minikokoisen vessan lattialle kippuraan vielä joku päivä, mutta en ihan vielä. Ehkä tää tästä.
    Ja ääk, oon tosi tosi kateellinen Lady Gagasta! Olin keikalla ja se oli huikee, mut jos ois nähny sen läheltä… Wou.

  7. Janita syyskuu 4, 2012 klo 9:24 pm #

    Katri: Voi kurjuus, tosi harmi kuulla :/ Toivottavasti toi olis kuitenkin vaan alkukankeutta ja löytyis se motivaatio vielä jostain!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

